Dana 24. ožujka 2025. godine, konferencija Društva za komparativno i međunarodno obrazovanje (CIES) ugostila je panel pod nazivom “Navigating Challenges in Education: Exploring Technology, Activism, and Suppression in Diverse Contexts”. Panel je okupio istraživače iz Kanade, Hrvatske, Jamajke, Ujedinjenih Arapskih Emirata i Sjedinjenih Američkih Država koji su analizirali sjecište obrazovnih politika, društvenih nejednakosti i otpora odozdo u kriznim vremenima.
Emina Bužinkić, istraživačica s Instituta za razvoj i međunarodne odnose (IRMO), predstavila je svoj zajednički rad s Ninom Čolović, doktorandicom na Sveučilištu u Zagrebu, pod nazivom “Izazivanje krize: učiteljice, kapitalizam i nacionalizam u obrazovanju manjinskih zajednica u Hrvatskoj tijekom pandemije koronavirusa”. Njihovo istraživanje bavi se složenim krizama s kojima su se suočavale učiteljice u Hrvatskoj tijekom pandemije koronavirusa, naglašavajući kako su obrazovne politike i načini upravljanja pandemijom dodatno produbile društvene nejednakosti i nesigurne radne uvjete. Bužinkić i Čolović istaknule su kako su obrazovne politike tijekom pandemije pojačale postojeće rasne, rodne i klasne nejednakosti. Njihova prezentacija naglasila je da su ove politike ne samo utjecale na rad i dobrobit učiteljica, već i na njihovu sposobnost za brigu o sebi i brigu o zajednici. Istraživanje je također pokazalo kako je pandemija donijela nova značenja nesigurnosti rada, osvjetljavajući ulogu učiteljica u reprodukciji nacionalizma, kapitalizma i biopolitike, dok je istovremeno prikazalo njihove tjelesne borbe i kolektivnu otpornost. Ovo istraživanje provedeno je u sklopu projekta ENDURE kojeg financira Hrvatska zaklada za znanost.