Dr. sc. Damir Demonja je objavio izvorni znanstveni članak “Influence of Social Networks on the Choice of Cultural Tourism Destination. Case study of Novi Sad and Rijeka as European Capitals of Culture” u znanstvenom časopisu „Sociologija i prostor: časopis za istraživanje prostornoga i sociokulturnog razvoja“, koji je indeksiran u bazama SCOPUS, SocINDEX (EBSCO), CSA SOCIOLOGICAL ABSTRACTS, CSA WORLDWIDE POLITICAL SCIENCE ABSTRACTS i CSA SOCIAL SERVICES ABSTRACT (SELECTIVE). Članak je pisan u suradnji s prof. dr. sc. Tatjanom Pivac, redovitom profesoricom s Univerziteta u Novom Sadu, Prirodno-matematičkog fakulteta, Departmana za geografiju, turizam i hotelijerstvo, dr. sc. Tamarom Surla, asistenticom s Univerziteta u Novom Sadu, Prirodno-matematičkog fakulteta, Departmana za geografiju, turizam i hotelijerstvo i mr. sc. Jovanom Miljković, doktoranticom s Univerziteta u Novom Sadu, Prirodno-matematičkog fakulteta, Departmana za geografiju, turizam i hotelijerstvo,
Članak je dostupan na poveznici.
Sažetak: Pojava društvenih mreža donijela je značajne promjene u turističkoj industriji. Danas društvene mreže sve više postaju alternativa tradicionalnim medijima u procesu planiranja putovanja i odlučivanja o putovanju. Svrha ovog istraživanja je ispitati smatraju li ispitanici da društvene mreže olakšavaju komunikaciju i proces prikupljanja informacija pri odabiru destinacije kulturnog turizma te jesu li prikupljene informacije korisne i relevantne pri odabiru destinacije. Također, provedena je analiza glavnih komponenti istraživačkih čimbenika (EFA) kako bi se identificirali čimbenici društvenih medija koji utječu na odluke turista o izboru odredišta. Upitnik je proveden među posjetiteljima Rijeke i Novog Sada, kao gradova bogate kulture koji su bili europske prijestolnice kulture 2020. i 2022. godine. U istraživanju je ukupno sudjelovalo 208 građana Hrvatske i Srbije. Istraživanje je pokazalo da su ispitanici djelomično zadovoljni informacijama dostupnima na službenim komunikacijskim kanalima EPK i sadržajem koji ih je privukao da posjete ta odredišta. Najveća razlika odnosila se na izvor informacija na društvenim mrežama. Naime, turisti koji su posjetili Novi Sad u velikoj su mjeri koristili Instagram kao izvor informacija, što nije slučaj s posjetiteljima Rijeke.




