Članak “Influence of Social Networks on the Choice of Cultural Tourism Destination. Case study of Novi Sad and Rijeka as European Capitals of Culture”

stu 22, 2024 | Ostalo (članci, studije, izvještaji), Publikacije

Dr. sc. Damir Demonja je objavio izvorni znanstveni članak “Influence of Social Networks on the Choice of Cultural Tourism Destination. Case study of Novi Sad and Rijeka as European Capitals of Culture” u znanstvenom časopisu „Sociologija i prostor: časopis za istraživanje prostornoga i sociokulturnog razvoja“, koji je indeksiran u bazama SCOPUS, SocINDEX (EBSCO), CSA SOCIOLOGICAL ABSTRACTS, CSA WORLDWIDE POLITICAL SCIENCE ABSTRACTS i CSA SOCIAL SERVICES ABSTRACT (SELECTIVE). Članak je pisan u suradnji s prof. dr. sc. Tatjanom Pivac, redovitom profesoricom s Univerziteta u Novom Sadu, Prirodno-matematičkog fakulteta, Departmana za geografiju, turizam i hotelijerstvo, dr. sc. Tamarom Surla, asistenticom s Univerziteta u Novom Sadu, Prirodno-matematičkog fakulteta, Departmana za geografiju, turizam i hotelijerstvo i mr. sc. Jovanom Miljković, doktoranticom s Univerziteta u Novom Sadu, Prirodno-matematičkog fakulteta, Departmana za geografiju, turizam i hotelijerstvo,

Članak je dostupan na poveznici.

Sažetak: Pojava društvenih mreža donijela je značajne promjene u turističkoj industriji. Danas društvene mreže sve više postaju alternativa tradicionalnim medijima u procesu planiranja putovanja i odlučivanja o putovanju. Svrha ovog istraživanja je ispitati smatraju li ispitanici da društvene mreže olakšavaju komunikaciju i proces prikupljanja informacija pri odabiru destinacije kulturnog turizma te jesu li prikupljene informacije korisne i relevantne pri odabiru destinacije. Također, provedena je analiza glavnih komponenti istraživačkih čimbenika (EFA) kako bi se identificirali čimbenici društvenih medija koji utječu na odluke turista o izboru odredišta. Upitnik je proveden među posjetiteljima Rijeke i Novog Sada, kao gradova bogate kulture koji su bili europske prijestolnice kulture 2020. i 2022. godine. U istraživanju je ukupno sudjelovalo 208 građana Hrvatske i Srbije. Istraživanje je pokazalo da su ispitanici djelomično zadovoljni informacijama dostupnima na službenim komunikacijskim kanalima EPK i sadržajem koji ih je privukao da posjete ta odredišta. Najveća razlika odnosila se na izvor informacija na društvenim mrežama. Naime, turisti koji su posjetili Novi Sad u velikoj su mjeri koristili Instagram kao izvor informacija, što nije slučaj s posjetiteljima Rijeke.

Pročitajte još

IRMO znanstvenica na konferenciji visoke razine u Tirani

IRMO znanstvenica na konferenciji visoke razine u Tirani

U suradnji s albanskim Ministarstvom za Europu i vanjske poslove, njemački Aspen Institute je u Tirani organizirao konferenciju visoke razine „Strukturne promjene na Zapadnom Balkanu“. Konferencija koja je održana od 27. do 30. listopada 2025. godine bavila se...

Skip to content